Ny Renault 5 Electric
Renault 5 Electric kan købes i følgende 4 varianter
Renault, R5 E-Tech Electric
R5 E-Tech Electric 120 Evolution Hatchback aut.
300
RÆKKEVIDDE
120
HK
El
Drivmiddel
8,6 s
0-100 KM/T
Øvrige specifikationer
Automatgear
Co2 0 g/km
225 NM
+ mere
Kontant
184.990 kr.
Finansiering
2.211 kr./md.
Udbetaling 36.998 kr.
Renault, R5 E-Tech Electric
R5 E-Tech Electric 120 Techno Hatchback aut.
300
RÆKKEVIDDE
120
HK
El
Drivmiddel
8,6 s
0-100 KM/T
Øvrige specifikationer
Automatgear
Co2 0 g/km
225 NM
+ mere
Kontant
204.990 kr.
Finansiering
2.419 kr./md.
Udbetaling 40.998 kr.
Renault, R5 E-Tech Electric
R5 E-Tech Electric 150 Techno Hatchback aut.
410
RÆKKEVIDDE
150
HK
El
Drivmiddel
8,0 s
0-100 KM/T
Øvrige specifikationer
Automatgear
Co2 0 g/km
245 NM
+ mere
Kontant
219.990 kr.
Finansiering
2.576 kr./md.
Udbetaling 43.998 kr.
Renault, R5 E-Tech Electric
R5 E-Tech Electric 150 Iconic Hatchback aut.
410
RÆKKEVIDDE
150
HK
El
Drivmiddel
8,0 s
0-100 KM/T
Øvrige specifikationer
Automatgear
Co2 0 g/km
245 NM
+ mere
Kontant
229.990 kr.
Finansiering
2.680 kr./md.
Udbetaling 45.998 kr.
Privatleasing af Renault 5 Electric
Renault 5 Electric kan privatleases i følgende 4 varianter
Renault, R5 E-Tech Electric
R5 E-Tech Electric 120 Evolution Hatchback aut.
300
RÆKKEVIDDE
120
HK
El
Drivmiddel
8,6 s
0-100 KM/T
Øvrige specifikationer
Automatgear
Co2 0 g/km
225 NM
+ mere
Privatleasing
2.995 kr./md.
Udbetaling 4.995 kr.
Renault, R5 E-Tech Electric
R5 E-Tech Electric 120 Techno Hatchback aut.
300
RÆKKEVIDDE
120
HK
El
Drivmiddel
8,6 s
0-100 KM/T
Øvrige specifikationer
Automatgear
Co2 0 g/km
225 NM
+ mere
Privatleasing
3.295 kr./md.
Udbetaling 4.995 kr.
Renault, R5 E-Tech Electric
R5 E-Tech Electric 150 Techno Hatchback aut.
410
RÆKKEVIDDE
150
HK
El
Drivmiddel
8,0 s
0-100 KM/T
Øvrige specifikationer
Automatgear
Co2 0 g/km
245 NM
+ mere
Privatleasing
3.595 kr./md.
Udbetaling 4.995 kr.
Renault, R5 E-Tech Electric
R5 E-Tech Electric 150 Iconic Hatchback aut.
410
RÆKKEVIDDE
150
HK
El
Drivmiddel
8,0 s
0-100 KM/T
Øvrige specifikationer
Automatgear
Co2 0 g/km
245 NM
+ mere
Privatleasing
3.695 kr./md.
Udbetaling 4.995 kr.
Genveje
Historien om Renault 5.
Bliv klogere på historien om ikonet der blev solgt i mere end 9 mio. eksemplarer og læs mere om baggrunden for relanceringen af den nye elektriske Renault 5.
Motorer & batterier.
Se hvilke elmotorer og batterier den nye Renault 5 kommer med. Læs også hvorfor det ikke er helt uvæsentligt, at Renault producerer deres egne motorer.
Opladning.
Hvor hurtigt kan du oplade din Renault 5 hjemme og ude, og hvad er det for en smart og elegant feature, der gør, at du kan følge med i opladningen på lang afstand?
Bliv ét med din Renault 5 EV.
I en mere og mere digital fremtid er det vigtigt for Renault, at der stadig er et stærkt bånd mellem menneske og bil. Læs hvordan Renault 5 hjælper og understøtter dig i hverdagen.
Sikkerhed.
Du kan køre sikkert, men du kan også gøre mere end det ved at køre Renault 5. Bliv klogere på alle de sikkerheds- og førerassistancesystemer du kan glæde dig til.
Bæredygtighed.
Det er ikke for sjov, når Renault siger, at de producerer deres biler efter en bæredygtig tankegang, og den nye Renault 5 er et pragteksemplar herpå.
Dimensioner.
Bygget på en ny, billigere og optimeret platform, og med lige så meget kabineplads som en af de større Renaulter, er der ingen tvivl om, at Renault 5 bliver et hit.
Udstyrslinjer.
Hvilke udstyrslinjer kommer den nye Renault 5 i, og hvor veludstyrede er de? Bliv klogere på hvilke versioner der kommer, og som du kan få glæde af.
Ny Renault 5 E-Tech Electric
Renault 5 er Årets Bil i Europa 2025!
Det er næsten ikke til at begribe (og så alligevel), men for andet år i træk løber Renault med titlen som Årets Bil i Europa – denne gang tilfaldt den prestigefyldte pris Renaults elektriske charmetrold, Renault 5. Renault har været repræsenteret i finalen de seneste fire år, og det er især værd at bemærke, at deres elbiler MEGANE, SCENIC og senest Renault 5 har fået hhv. en 2. plads og to flotte 1. pladser.
Kom forbi og oplev Årets Bil i Europa 2025 hos Ejner Hessel i dag.
FDM anmelder ifm. verdens største uafhængige biltest.
Renault 5 var i september 2024 et smut i Nordjylland ifm. den årlige Tannistest – også kaldet verdens største uafhængige biltest. Her var alle kandidaterne til Årets Bil i Europa 2025 samlet – en hæder som Renault SCENIC Electric desuden løb med i 2024 – og FDM var så heldige at få lov at låne ”den elektriske charmetrold” til en tur rundt i det Nordjyske, og det er der kommet denne anmeldelse inklusiv en kort video ud af.
En historie der må give konkurrenterne sved på kølerhjelmen.
Siden den første Renault 5 trillede af produktionsbåndet i det nordlige Frankrig i 1972 som afløser for den i forvejen populære Renault 4, blev der frem til produktionsstoppet i 1996 solgt mere end 9 mio. eksemplarer på tværs af alle varianter. Pga. den store efterspørgsel lod Renault givetvis produktionen stå på i længere tid end planlagt, da afløseren, Renault CLIO, blev sat til salg hele 6 år tidligere i 1990.
Om den kommende Renault 5 oplever samme popularitet, må tiden vise, men vi er ikke i tvivl om, at bilen kommer til at give konkurrenterne sved på kølerhjelmen.
Et mere end godkendt retrodesign.
En af idemændene bag den elektriske Renault 5 er Renaults direktør, Luca de Meo, som faktisk tidligere har haft stor succes med at genintroducere retrodesigns, da han var en af de ansvarlige bag nyfortolkningen af Fiat 500. En bil der, hvis vi skal være helt ærlige, mere eller mindre har reddet italienernes bagsmæk.
Og skal man genintroducere et ikon, ja hvorfor så ikke også gøre den tilgængelig i nogle - skal vi sige prangende farver? R5 kan købes i en ret tydelig gul, grøn og blå, men er du mere til de traditionelle farver, så kommer den også i sort og hvid. Nogle af farverne kan sågar også kombineres i en såkaldt two-tone, hvor grundfarven beholdes, men hvor taget bliver sort.
En mærkbar slankekur.
Renault 5 EV kommer til at overtage pladsen som Renaults attraktive elektriske minibil fra ZOE - en bil produceret i intet mindre end 420.000 eksemplarer, hvilet har gjort Renault produktionsapparatet super strømlinet og effektivt. Renaults viden fra ZOE, og deres flere års erfaring med produktion af elbiler ift. konkurrenterne gør, at de med mindre materialebrug og videreudvikling af eksisterende teknologier og platforme opnår en 30% reducering af produktionsomkostningerne for Renault 5 sammenlignet med ZOE.
Renault 5 EV har ikke kun tabt sig i produktionsomkostninger ift. ZOE, men også hele 20 kg på batteriet og 20 kg på elmotoren. Totalt set vejer bilen ikke mere end imellem 1.350 - 1.450 kg alt efter batteristørrelse.
Vidste du godt
... at R5 bliver produceret på en fabrik under 900 km fra den danske grænse, og at alle bilens dele bliver leveret af leverandører i en radius af 300 km derfra? Det er ikke kun bæredygtigt, men det giver dig også en hurtig leveringstid.
Vælg imellem to batterier.
Vi får Renault 5 at se med muligheden for, at du kan vælge imellem to batterier på 40 og 52 kWh med op til hhv. 300 og 410 km på en opladning, hvilket må siges at være rigeligt i de miljøer og situationer, hvor man vil bruge sin elektriske minibil.
Begge batterier vil være tilgængelige fra start, dog forventer vi at se størst efterspørgsel på biler med det store batteri.
Gennemtestet, gennemprøvet & gennemført.
Bilens elmotor er gennemprøvet, og vi kender den bl.a. fra ZOE og MEGANE Electric, og ikke helt uvæsentligt er, at Renault producerer deres egne motorer, så de har altså muligheden for at hele tiden ændre og optimere samt benytte både billigere og mere holdbare materialer. Til at sætte skub i denne smukke mini elbil kommer Renault 5 E-Tech Electric med to forskellige elmotorer – begge med en elektronisk begrænset topfart på 150 km/t:
• 120 hk & 225 nm (40 kWh batteri)
• 150 hk & 245 nm (52 kWh batteri)
Opladning. Smart tænkt Renault!
Når tiden kommer til opladning, og du triller din nye R5 ind i indkørslen derhjemme, så kan du lade bilen op med standard 11 kW. Vælger du derimod at køre ind på nærmeste lynladestation, så kan du lade bilen op med 80 kW på det lille batteri og 100 kW på det store batteri. Uanset batteristørrelse så kan du lynlade din R5 fra 15-80% på ca. 30 min.
Og hvordan følger du så med i opladningen? Du kan selvfølgelig følge med i din My Renault app, men du kan også se det på bilen og endda fra ret lang afstand. Det store 5 logo på kølerhjelmen, som desuden sidder samme sted som ventilationsgrillen på datidens Renault 5, viser nemlig, hvor langt du er i opladningen, da hver af de fem streger der udgør 5 tallet, udgør 20%. Det er rigtig godt tænkt af Renault.
Bliv ét med din R5
Fremtidens biler kører på strøm – det er der efterhånden ingen tvivl om – men da bilerne bliver spækket med mere elektronik og intelligens ift. de traditionelle benzin- og dieselbiler, som vi er vant til at køre, så gør Renault alt hvad de kan ift. at bibeholde den tætte interaktion imellem menneske og bil. Dette illustreres bl.a. ved, at 5 tallet på kølerhjelmen lyser op, når føreren nærmer sig bilen, eller ”velkomst sekvensen” hvor de pupilformede LED forlygter blinker til føreren.
OpenR Link med Google Automotive.
Ligesom de seneste i rækken af Renaults elbiler så kommer R5 naturligvis også med OpenR Link multimediesystemet med Google Automotive, og hold nu op hvor fungerer det bare godt! Én ting er, at OpenR Link er bygget op om en chip så kraftig og lig den på en premium smartphone, at systemet reagerer øjeblikkeligt, men Google integrationen gør, at din bil får serveret trafik- og vejrdata i realtid, således at du bliver opdateret omkring pludselige bilkøer samt at systemet bedre kan estimere batteriets rækkevidde. Endvidere kan du styre mange af bilens funktioner via Google stemmeassistenten, som desuden snakker dansk, og så er navigationen baseret på Google maps.
Glæd dig til et hurtigt og responsivt system hvor du kan benytte de mere end 50 integrerede standard apps til at se en film, når du holder og lader, lytte til musik eller lære mere om lokalområdets historie og turistattraktioner, når du er på farten. Mangler du en af dine favorit apps, så går du bare på Google Play, og henter den.
Nyeste Apple Carplay & Android Auto.
Med Google Automotive lagt helt ned i maven af bilen, så kan du trygt lægge din telefon væk, da din enhed er spejlet direkte over i multimediesystemet. Sværger du dog alligevel til Apple Carplay eller Android Auto, så er Renault 5 selvfølgelig også udstyret med trådløse versioner af disse, og der er selvsagt tale om de allernyeste versioner (bl.a. Carplay 2.0). Begge systemer er, som du kender dem, dog skal du være opmærksom på, at de ikke tilbyder helt så mange muligheder uden brug af din mobiltelefon, som det er tilfældet med Google Automotive.
Selskab på turen? Sig hej til Reno.
Renault 5 Electric er den første af Renaults biler, der får den nye ”virtuelle rejsemakker”, Reno, ombord – en intelligent avatar med personlighed der interagerer med dig, og som forudser dine behov, og som er med til at styrke båndet imellem bil og menneske. Reno er bl.a. EV specialist, så den kan svare dig på spørgsmål såsom: ”Hvordan kan jeg øge rækkevidden på min bil?”. Du kan også bede Reno om at planlægge din opladning til et bestemt tidspunkt.
Hvis vi kigger ud over de elektriske funktioner, så kan Reno også svare dig på mere end 200 forskellige spørgsmål relateret til din R5 såsom: ”Hvordan forbinder jeg min telefon til bilen?” eller ”Hvordan skifter jeg dæk på min bil?” og med integrationen af kunstig intelligens via Chat GPT, så rækker Renos evne til at svare korrekt også langt ud over spørgsmål relateret til din bil, og det er vel og mærke på en naturlig og konverserende måde.
Glæd dig til hverdagen med MY Renault App.
Det er ikke kun, når du sidder i din Renault 5, at du kan kommunikere med den. Via MY Renault appen får du mest mulig glæde af din elektriske Renault, da du herfra bl.a. kan nyde godt af, at kunne planlægge din opladning, når du og familien skal på langtur, eller noget så lækkert som at forvarme din bil, så den er dejlig varm at sætte sig ind i på de kolde vintermorgener. Opsætningen er nem, og det kan gøres på få minutter, og så kan du selvfølgelig også glæde dig til at møde Reno i appen, hvor den hjælper dig med at kende din R5 endnu bedre via video tutorials eller quizzer.
Har du ikke allerede MY Renault appen, så kan du downloade den her i Google Play eller her i Apples App Store. Det har aldrig været så nemt at være Renault ejer.
Hvorfor kun køre sikkert, når du kan mere end det?
Renault 5 EV kommer naturligvis med et væld af sikkerheds- og førerassistentsystemer (kaldet ADAS). Men Renault ønsker at være forrest i feltet, når det kommer til sikkerheden for deres billister, så derfor vil du i R5 også finde flere sikkerhedssystemer, end hvad der er påkrævet jf. GSR II (General Safety Regulation) – herunder automatisk nødbremse i bak og sensorer for og bag der hjælper med at holde bilen på vejbanen.
Få personlige råd undervejs.
Når du sætter dig bag rattet i den nye Renault 5 E-Tech Electric, så kan du glæde dig til at nyde godt af en bil, der tager dig og dine passagere sikkert gennem trafikken. Dette ikke kun vha. din kørsel eller bilens høje sikkerhedsniveau men ligeledes vha. den indbyggede Safety Coach, der tager ved lære af dine vaner og kørestil, hvorefter den kommer med personaliserede råd for endnu sikrere kørsel.
Endnu et eksempel på at båndet styrkes imellem menneske og bil.
Nævneværdige førerassistancesystemer.
Men det er ikke kun bilens indbyggede Safety Coach, der støtter dig i hverdagen. Nej, Renault 5 E-Tech Electric kommer også med de nyeste førerassistancesystemer, hvoraf den intelligente adaptive fartpilot, der ved brug af geolokation og scanning af vejen kan nedsætte farten ved vejsving, rundkørsler eller ændringer i den tilladte max hastighed, fortjener at blive nævnt.
Bilen kommer også med aktiv førerassistent, så føreren får en mere afslappet tilgang til hverdagens travle trafik. Denne er en level 2 ADAS, der kombinerer fartpiloten, stop & go samt vejbanecentrering, hvoraf sidstnævnte gør det muligt at skifte vognbane ved hastighed under 50 km/t, uden alarmer der bimler og bamler, så man roligt kan gøre plads til motorcykler, redningskøretøjer o.l.
Hjælpen er ikke kun på vej. Den er der allerede.
Og apropos redningskøretøjer og de modige mennesker der hver dag kommer befolkningen til undsætning i stort og småt, så har Renault givet dem en hjælpende hånd ved at udvikle avancerede batteri sikkerhedssystemer med Fireman Access. Øverst på bilens batteri er der nemlig fæstnet en metalplade, der beskytter batteriet igennem dets levetid, men når pladen bliver ramt af det enorme tryk fra brandmændendes vandslanger, så går pladen i stykker og vandet kan trænge ind i batteriet og slukke ilden.
En anden sikkerhedsforanstaltning er den såkaldte Pyroswitch, hvilket er en enhed der i tilfælde af kollision, afbryder den elektriske forbindelse til bilens batteri, så kortslutninger og brand til følge forhindres.
Det har ”allerede” været tid til bremseskift.
Bilen har ikke engang ramt gaden endnu, og alligevel har den allerede fået skiftet bremser. Ikke pga. defekt eller andet dårligdom – Nej, Renault har bare fundet en måde, hvorpå de har gjort det gode endnu bedre og mere sikkert.
Bedre bremser der returnerer energi til batteriet.
Renault 5 EV har også fået et nyt bremsesystem, der automatisk skifter mellem regenerativ og hydraulisk opbremsning, og så skulle det også give en bedre pedalfølelse. Dette er opnået ved at frakoble pedalerne fra kaliberne og i stedet koble dem til en såkaldt ECU, der prioriterer energigenvinding over ”almindelig opbremsning” (almindelig opbremsning tager altid over hvis nødvendigt).
Bilen har naturligvis automatiseret nødopbremsning, men det nye dynamiske bremsesystem halverer reaktionstiden, og i tilfælde af kollision låser bremserne for at forhindre yderligere sammenstød og eventuel personskade.
Slå hjælpen fra med ét tryk.
Som du kan læse dig til, så er sikkerhed og førerassistance helt i top, så du kan nyde mange rolige og ubesværede ture i din R5. Men da nogle billister finder de forskellige advarsler og alarmer en kende forstyrrende fra tid til anden, så har Renault også her været forudseende, da du med My Safety Switch (placeret ved siden af rattet) kan nedsætte tolerancegraden eller helt slå op til fem førerassistancesystemer fra på én gang. Du vælger selv, hvilke assistancesystemer du ønsker berørt, og du kan selvfølgelig kun slå hjælpesystemer fra og ikke sikkerhedskritiske systemer.
En bæredygtig produktion nu & i fremtiden.
Som nævnt tidligere bliver den elektriske Renault 5 produceret på Renaults egen fabrik i det nordlige Frankrig kun 900 km fra den danske grænse, og alle bilens dele bliver leveret af fabrikker i en radius af 300 km fra fabrikken – det er en meget bæredygtig tilgang til produktionen.
Selve bilen bærer også præg af en bæredygtig tankegang, da du f.eks. i Techno varianten kan sætte dig til rette i en kabine hvor sæder, instrumentbræt og døre er designet i denim udvundet udelukkende af genbrugte plastikflasker. Går du op i top udstyrsversionen, Iconic Five, så er materialerne ikke længere denim men dog stadig 100% genanvendt, og som et ekstra lækkert touch så får sæderne et ”5” logo indprintet i sig.
Renault har som mål, at de allerede i 2025 producerer reparerbare batterier med en co2 reduktion på 20% sammenlignet med 2020. Kun fem år efter i 2030 er målet, at dette tal er på hele 35%.
En umanerligt vellykket kabine.
Og hvis vi lige bliver inde i kabinen for en stund, så har du flere ting at glæde dig til udover lækre og genanvendte materialer. Først og fremmest skal der nævnes den store dual screen, der udgør både fører- og multimediedisplay, og hvoraf begge skærme er 10” i hhv. Techno og Iconic udstyrsversionerne. For Evolution vil førerdisplayet være 7” stort. Værd at vide omkring førerdisplayet er, at det kan udstille relevant køreinformation i fem forskellige visninger, og så vises den aktuelle hastighed via digitale tal, og den del er Renault virkelig (også) lykkes godt med!
Udover ovenstående byder kabinen på 19 l. opbevaring diverse steder samt en ”polstret pude” på instrumentbrættet, hvilket er en hyldest til den første Renault 5, og luftventiler med et design lånt fra forlygterne. Alt i alt en virkelig gennemført kabine der oser af retrodesign kombineret med moderne teknologi og komfort.
Renault 5 Electric
Farver
Farve
Pop Yellow
Farve
Pop Green
Farve
Arctic White
Farve
Midnight Blue
Farve
Diamond Black
Når køreturen bliver lidt sjovere.
Når Renault 5 ruller ud af fabrikken, som desuden er den samme fabrik, hvor den oprindelige Renault 5 blev produceret, så gør den det på den helt nye AmpR Small platform - en platform optimeret til elektriske køretøjer, men hvor produktionsomkostningerne er holdt nede, da der deles komponenter med platformen fra CLIO og CAPTUR. Når du så får fornøjelsen af at køre rundt i byens gader i denne lille kække elbil, som desuden måler 392 cm fra snude til bagsmæk, så kan du glæde dig til en noget sjovere bil at køre i, da multilink-bagakslen giver dig en mere præcis styring.
Vi kan ikke vente med at prøve den!
Mindre end CLIO. Eller er den?
Fra front til bag måler den nye R5 3,92 m, hvilket er 9 cm mindre end Renault CLIO, men med en akselafstand på 2,54 m og et fladt batteri placeret solidt i bunden af bilen, så får du faktisk akkurat lige så meget plads i kabinen som i CLIO. I bredden er R5 1,77 m og i højden 1,50 m, så det er faktisk både bredere og højere end CLIO.
Bevæger vi os om bagerst i bilen, så sluger bagagerummet hele 326 liter, og under det høje gulv er der sågar fundet plads til et særskilt rum til ladekabler. Får du brug for mere plads, så er det blot at lægge 60/40 bagsæderne ned, og vælger du at tilkøbe det eftermonterede anhængertræk (ja, det bliver muligt), så må du spænde op til 500 kg bag på krogen.
Hvor veludstyret skal din R5 være?
Renault 5 Electric kommer i velkendte udstyrslinjer med et relativt lille prisspænd, så der skal ikke meget til, for at du bliver godt kørende i en af top versionerne.
Indgangsversion: Evolution.
Som det var tilfældet, da SCENIC Electric i sin tid blev lanceret, så hedder indgangsversionen Evolution. Denne udstyrslinje bliver kun tilgængelig med det mindre 40 kWh batteri (300 km rækkevidde) suppleret af en elmotor med 120 hk. Endvidere vil førerdisplayet være 7" stort i denne version kontra 10" i de andre.
Vi forventer, da det plejer at være sådan, at udvalget af ekstraudstyr i indgangsversionen bliver mere begrænset end i de andre, dog kan du glæde dig til standardudstyr såsom cruise control, aut. 2-zoners klimaanlæg, varme i rat og forsæder, nøglefri adgang, smartphone spejling og varmepumpe.
Mellemversion: Techno.
Den mellemste udstyrsversion er den altid populære Techno – en veludstyret bil hvor du kan tilkøbe det meste for at komme så tæt på topversionen Iconic som muligt. I Techno kan du vælge imellem det lille eller store batteri, og så får du standard bl.a. 18” alufælge, OpenR Link multimediesystem, Apple Carplay / Android Auto, Google integration, Active Driver Assist, adaptiv fartpilot, elektrisk foldbare sidespejle, bakkamera, det store fører- og mediedisplay på 10” og ’5 logo opladningsindikator’ på kølerhjelmen. Endvidere får du mulighed for at vælge tofarvet lak samt andet attraktivt ekstraudstyr.
Topversion: Iconic.
Topudstyrsversionen hedder Iconic og vanen tro, får du her, alt hvad hjerter begærer (og mere til), da du udover standardudstyret i Techno varianten også kan se frem til flere parkeringssensorer, rammeløst bakspejl, elektrisk lændestøtte i forsæderne og to-farvet metallak.
Ligesom på Techno vil du blive præsenteret for nogle spændende tilkøbsmuligheder, omend de dog bliver færre i Iconic, da den står mere veludstyret fra start. Iconic fås udelukkende med det store 50 kWh batteri (410 km rækkevidde) suppleret af 150 hk.
Sammenlign R5 udstyrslinjer.
Renault 5 Electric fås i 3 udstyrslinjer, hvoraf mellemversionen "Techno" fås med både det store og lille batteri. Herunder har vi (med flueben) vist standardudstyret i bilerne, og hvis udstyr er tilgængeligt imod merpris, så fremgår dette som "tilkøb".
Evolution 120 fra 184.990 kr. | Techno 120 fra 204.990 kr. | Techno 150 fra 219.990 kr. | Iconic 150 fra 229.990 kr. | |
---|---|---|---|---|
Privatleasing fra | 2.995 kr./md. | 3.295 kr./md. | 3.595 kr./md. | 3.695 kr./md. |
Hestekræfter | 120 hk | 120 hk | 150 hk | 150 hk |
Batterikapacitet | 40 kWh | 40 kWh | 52 kWh | 52 kWh |
Rækkevidde (WLTP) | 300 km | 300 km | 410 km | 410 km |
Opladning fra 15-80% | 29 min. | 29 min. | 31 min. | 31 min. |
Opladningseffekt (AC/DC) | 11/80 kW | 11/80 kW | 11/100 kW | 11/100 kW |
7" førerdisplay | ||||
10" førerdisplay | ||||
18" stålfælge | ||||
18" aluminiumsfælge | ||||
Advarsel om sikkerhedsafstand | ||||
Aktivt nødbremsesystem | ||||
Apple Carplay/Android Auto | ||||
Automatisk klimaanlæg | ||||
Cruise control | ||||
Håndfrit nøglekort | ||||
ISOFIX | ||||
Justerbart multifunktionslæderrat | ||||
Parkeringssensor bagved | ||||
Regnsensor | ||||
Skiltegenkendelse med hastighedsadvarsel | ||||
Træthedsalarm | ||||
Varme i forsæder | ||||
Varmepumpe | ||||
Vognbaneassistent | ||||
Adaptiv fartpilot | ||||
Arkamys Classic lydanlæg | ||||
Automatisk nedblændeligt bakspejl | ||||
Bakkamera | ||||
El-foldbare sidespejle med varme | ||||
Hajfinne antenne | ||||
LED for- og baglygter med tågefunktion | ||||
MULTI-SENSE | ||||
openR Link med Google integration | ||||
Reno virtuel assistent | ||||
Tonede bagruder | ||||
Varme i rattet | ||||
Parkeringssensor foran & siderne | Tilkøb | Tilkøb | ||
Rammeløst bakspejl | ||||
Blindvinkel overvågning | Tilkøb | Tilkøb | Tilkøb | |
Harman Kardon lydanlæg | Tilkøb | Tilkøb | Tilkøb | |
Intelligent adaptiv fartpilot | Tilkøb | Tilkøb | Tilkøb | |
Renault 5 videosamling
Sådan sammensætter danskerne deres Renault 5.
Bestillingerne på Renault 5 vælter ind - ja faktisk har vi aldrig oplevet så stor efterspørgsel på en bil, som vi gør med den rappe 5'er. Men hvordan sammensætter danskerne egentlig deres R5? Få alle svarene i denne korte video med vores kollega Deniz, der til dagligt står i vores Renault afdeling i Randers.
Renault 5 sneak peak.
Vores kollega Murat, fra vores afdeling i Aarhus, var en af de første i Danmark, der fik muligheden for at opleve Renault 5 tilbage i oktober 2024. Se med i denne korte video og bliv klogere på den elektriske bybil, der høster roser fra bilanmelderne for at være en af de mest vellykkede relanceringer, der er set til dato.