Udvidet fabriksgaranti
3 år eller 100.000 km alt efter, hvad der kommer først
Har du spørgsmål?
Find din nærmeste afdeling eller kontakt vores kundeservice.
Ejner Hessel A/S
Jyllandsvej 4
CVR nr. 58811211
Kontakt os
Udfyld de nødvendige felter herunder og send os din besked/spørgsmål i kommentarfeltet, og så kommer vi retur til dig hurtigst muligt.
Luk
Luk
Leasing & finansiering
Gå til sidenHessel Solutions
Bringer dig tættere på din drømmebil. Bliv klogere på alle leasing- og finansieringsprodukter
Bringer dig tættere på din drømmebil. Bliv klogere på alle l...
Finansiering af dit bilkøb
Bliv ikke overrasket, hvis vi kan tilbyde dig bedre vilkår end banken
Bliv ikke overrasket, hvis vi kan tilbyde dig bedre vilkår e...
Luk
Værksted & service
Gå til sidenFind værksted
Se hvor du kan komme på værksted med din bil
Se hvor du kan komme på værksted med din bil
Lejebiler
Bliv godt kørende imens din bil eller varevogn er på liften
Bliv godt kørende imens din bil eller varevogn er på liften
Kom billigere på værksted
Se aftalerne der gør dine værkstedsbesøg mere attraktive
Se aftalerne der gør dine værkstedsbesøg mere attraktive
Det kan vi hjælpe dig med
Få overblikket over nogle af de services, vi yder på vores værksteder
Få overblikket over nogle af de services, vi yder på vores v...
Har du spørgsmål?
Find din nærmeste afdeling eller kontakt vores kundeservice.
Ejner Hessel A/S
Jyllandsvej 4
CVR nr. 58811211
Kontakt os
Udfyld de nødvendige felter herunder og send os din besked/spørgsmål i kommentarfeltet, og så kommer vi retur til dig hurtigst muligt.
Din kurv er tom.
Læs historien om Dacia og om hvordan der i en Dacia ligger mange års gennemtestet teknologi og erfaring fra et af verdens største bilmærker.
Dacia er ofte blevet udskældt for ikke at score så godt i sikkerhedstests som andre bilmærker - ganske uberettiget, hvis du spørger os.
Bliv klogere på hvorfor en Dacia ikke koster så meget som andre bilmærker, og ikke mindst hvorfor du skal købe en Dacia.
Med afdelinger over hele landet er der sjældent langt til din nærmeste Ejner Hessel og din nye Dacia.
Vi fandt 6 Dacia til bestilling
Dacia, Sandero
Sandero TCe 90 ESSENTIAL Hatchback man.
18,9
KM/L
90
HK
Benzin
Drivmiddel
12,2 s
0-100 KM/T
Øvrige specifikationer
Manuelt gear
Co2 119 g/km
160 NM
+ mere
Kontant
149.990 kr.
Finansiering
1.872 kr./md.
Udbetaling 29.998 kr.
Dacia, Sandero
Sandero TCe 90 EXPRESSION Hatchback aut.
17,5
KM/L
90
HK
Benzin
Drivmiddel
13,4 s
0-100 KM/T
Øvrige specifikationer
Automatgear
Co2 129 g/km
142 NM
+ mere
Kontant
174.900 kr.
Finansiering
2.148 kr./md.
Udbetaling 34.980 kr.
Dacia, Sandero
Sandero Stepway TCe 90 EXPRESSION Hatchback aut.
16,1
KM/L
90
HK
Benzin
Drivmiddel
13,4 s
0-100 KM/T
Øvrige specifikationer
Automatgear
Co2 139 g/km
142 NM
+ mere
Kontant
219.990 kr.
Finansiering
2.650 kr./md.
Udbetaling 43.998 kr.
Dacia, Jogger
Jogger TCe 110 ESSENTIAL MPV 7 Seats man.
17,2
KM/L
110
HK
Benzin
Drivmiddel
17,2 s
0-100 KM/T
Øvrige specifikationer
Manuelt gear
Co2 131 g/km
200 NM
+ mere
Kontant
231.990 kr.
Finansiering
2.783 kr./md.
Udbetaling 46.398 kr.
Dacia, Jogger
Jogger TCe 110 EXTREME MPV 7 Seats man.
17,2
KM/L
110
HK
Benzin
Drivmiddel
17,2 s
0-100 KM/T
Øvrige specifikationer
Manuelt gear
Co2 131 g/km
200 NM
+ mere
Kontant
253.990 kr.
Finansiering
3.027 kr./md.
Udbetaling 50.798 kr.
Dacia, Jogger
Jogger HEV TCe 140 EXTREME MPV 7 Seats aut.
20,8
KM/L
140
HK
Benzin + el
Hybrid
10,0 s
0-100 KM/T
Øvrige specifikationer
Automatgear
Co2 108 g/km
148 NM
+ mere
Kontant
299.990 kr.
Finansiering
3.506 kr./md.
Udbetaling 59.998 kr.
Udvidet fabriksgaranti
3 år eller 100.000 km alt efter, hvad der kommer først
Udvidet rustgaranti
En ny Dacia kommer med intet mindre end 6 års rustgaranti
Efterspurgt i hele Europa
Dacia ligger solidt i blandt de mest solgte biler i hele Europa
Value for money
I en Dacia får du, hvad du betaler for, og meget mere til
Med opstart i 1943 i udkanten af landsbyen Colibaşi, lidt over 100 kilometer nordvest for den rumænske hovedstad, Bukarest, starter Dacia historien, hvor fabrikkens primære formål var at fremstille motorer og udstyr til flyindustrien. Siden da er der sket meget, og fra 1965 har Dacia kun fokuseret på fremstilling og udvikling af biler samtidig med, at der er kommet flere fabrikker til i hhv. Kina, Marokko og Algeriet for at kunne følge med efterspørgslen på de populære og prisbillige biler.
Hvad mange ikke ved, er, at Dacia startede med at bygge biler på licens – altså at andre bilproducenter ønskede, at Dacia skulle bygge deres biler under Dacia navnet, hvilket i sig selv er en anerkendelse af Dacia varemærket. Dette blev en mulighed ifm. at de rumænske myndigheder besluttede at udvikle en national bilindustri, og det første eksempel ser vi allerede i 1968, hvor den franske bilgigant, Renault, henvender sig med det formål at få produceret deres ikoniske familiebil, Renault 8, under Dacia varemærket – resultatet blev bilen, Dacia 1100.
I dag er Dacia Rumæniens uomtvisteligt største eksportvirksomhed med en andel på hele 10% af den samlede eksport, og i april 2022 rullede Dacia nr. 10 mio. af samlebåndet.
Renault og Dacia samarbejdet bar i årrækker frugt, og i 1999 opkøbte Renault Dacia og gjorde dem til en del af Renault Group. Sidenhen er mange af Daciaer udstyret med teknologi og platforme fra Renault, så du får altså gennemtestet teknik og mangeårig erfaring, når du køber en ny Dacia.
Hvis samarbejdet med en af verdens største bilfabrikanter ikke er nok til at overbevise den skeptiske forbruger omkring kvaliteten af Dacia, så er Dacias udvidede ny-vogns garanti, da alle nye Dacia kommer med 3 år eller 100.000 km fabriksgaranti og intet mindre end 6 års rustgaranti.
Du kan altid købe en serviceaftale med, hvis du vil undgå uforudsete værkstedsomkostninger til din Dacia, men hvis du virkelig vil forkæle din bil, så skal du kigge nærmere på fordelsaftalen HESSEL PLUS, hvor du får bilvaske, brændstofrabat, hjulskifte, rabat på værkstedet og meget mere til en lav årlig pris.
Et eksempel på at en Dacia holder godt, er historien om Taxavognmand, Tommy Nielsen, hvis Dacia Lodgy har kørt mere end 645.000 km på 5 år, eller hvad der svarer til 16 gange rundt om jorden!
Dacia er ofte blevet udskældt for ikke at score så godt i Euro NCAP tests som andre bilmærker. Berettiget mener nogle – andre er ikke af samme opfattelse – men ved du egentlig godt, hvordan de forskellige biler bliver bedømt i disse tests? Mange finder det faktisk overraskende, at Dacia scorer lavere end andre bilmærker, når de ser, at Dacia faktisk scorer ganske pænt, når det kommer til sikkerheden for både børn og voksne ombord. Når bilerne ruller ind på Euro NCAP testcentret i Belgien, så bliver de bedømt ud fra følgende kategorier.
Sikkerhed for voksne
Sikkerhed for børn
Sikkerhed for bløde trafikanter
Bilens førerassistancesystemer
De seneste Euro NCAP tests viser, at de lavere scorer til Dacia hovedsageligt har med sikkerheden for bløde trafikanter og bilens standard førerassistancesystemer at gøre. Bilernes sikkerhed for både børn og voksne ombord er vurderet højere end førnævnte, og er altså med til at trække den samlede Euro NCAP score op, men da det er laveste karakter indefor de fire kategorier, der definerer den endelige score, så scorer Dacia ikke karakterer i det højeste lag. Du kan se de seneste Euro NCAP tests af Dacia her.
Det er vigtigt at nævne, at alle Dacia opfylder gældende krav ift. at være trafiksikre. Det at en bil vurderes lovpligtig og trafiksikker, sker faktisk allerede ved, at en bil tildeles 0 stjerner i Euro NCAP. Men hvorfor bygger Dacia så ikke bare deres biler med det nyeste indenfor fodgænger- og cyklistsikkerhed og førerassistancesystemer, så de kan score højere karakterer? Det kan du læse mere om i næste afsnit.
Dacias mantra har altid været, at de vil levere biler, hvor du får value for money - i en Dacia får du nemlig de ting, du har allermest brug for, til bedst mulige pris. Af denne årsag finder du altså ikke nødvendigvis systemer, der hjælper dig med at skifte vejbane, advarer om trafikanter i blinde vinkler osv., hvilket bl.a. også lægger til grund for den lavere score i Euro NCAP, da disse systemer vil øge købsprisen på en Dacia markant. Du finder heller ikke store og dyre aluminiumsfælge, dyre lædersæder o.l., da dette også vil bryde med mantraet om at give mest mulig værdi til god pris.
Og det er altså langt fra fordi, at du får en skrabet bil, når du køber en Dacia. Vigtige ting såsom aircondition, elruder, sædevarme, fartpilot og bakkamera er eksempelvis standard eller tilkøb for en lille merpris i de fleste Dacia.
Dacia har virkelig vundet indpas i ind- og udland, og produktionsbåndende på fabrikkerne står langt fra stille. Det er ikke for sjov, at Dacia Sandero var den mest solgte bil i hele Europa i 2021 eller at Dacia er det eneste bilmærke i Europa, der har oplevet vækst i den første halvdel af 2022. Og så er det også værd at nævne, at værditabet er noget mindre for en Dacia end for de dyrere biler.
Vi kommer ikke uden om, at du får rigtig meget bil for pengene i en Dacia. En Dacia ér et scoop og et godt køb for dig, der ønsker en bil, som er billig, som lever op til de gældende trafikkrav (og mere til) og som vil skabe køreglæde de næste mange tusinde kilometer.
Til dig der ikke ønsker at bruge en formue på massagefunktioner i sæderne, læderindtræk og spandevis af de nyeste teknologier og systemer, men som mere har brug for de ting, som en bil skal kunne, og som du vel og mærke bruger mest i din hverdag, så er en Dacia det helt rigtige køb.
Sidder du med lysten til at prøve en af de attraktive Dacia biler, eller vil du gerne vide mere om andet vedrørende det spændende Dacia modelprogram, så kom forbi din nærmeste Ejner Hessel for at få råd og vejledning omkring det fornuftige bilkøb der matcher lige netop dine behov.
Og så er det da dejligt at vide, at Dacia ejere er glade bilejere. Tallene siger nemlig, at hele 76% er skiftet til Dacia fra andre bilmærker og at loyaliteten er stor i blandt Dacia ejere, da imponerende 64% skifter deres gamle Dacia ud med en ny (kilde: Renault Group).
Betalingsplan
0 kr./md.
Herunder finder du betalingsplanen for bilen
Første ydelse
Etableringsgebyr | 0 kr. | |
3 mdr. forudbetalt leasingydelse | 0 kr. | |
1. måneds leasingydelse | 0 kr. | |
I alt ved oprettelse: | 0 kr. |
Betalingsplan
Totalpris i perioden: | 0 kr. |